מיתוג מעסיק

article-image

בעולם התחרותי של רכישת כישרונות, ישנה מילת באז המהדהדת באופן עקבי במסדרונות של מחלקות משאבי אנוש וסוכנויות גיוס: מיתוג מעסיק. אבל מהו בעצם מיתוג מעסיק? ולמה זה משנה גם לחברות וגם לעובדים פוטנציאליים?

מהו מיתוג מעסיק?

מתי מיתוג מעסיק הפך להיות מסיבות, גלידות, מחשבים בעמדה ביום הראשון?

לא ברור איך ומתי זה קרה.

 

הקטע המצחיק הוא שמיתוג מעסיק אמור לשדר את הייחודיות של כל חברה, את הערך הספציפי שלה, אנחנו לא מבינים שכשמפרסמים אותו דבר האלמנט היחידי הניתן להשוואה הוא השכר ואז אנחנו מייצרים מפלצת?

רגע לפני הפרסום, אנחנו צריכים לעשות כמה פעולות:

 

#זיקוק_הערך_הייחודי

מי אנחנו? מה הערך שאנחנו מביאים לעולם התעסוקה, לעובדים שלנו… אי אפשר לייצר שוב ושוב אותם דברים,

הערך שלנו זה "אנחנו מגניבים בטירוף", זה לא יכול להיות.

קחו את סודה סטרים, יש שם כמה ערכים מזוקקים שהייחודי בהם הוא שמירה על כדוה״א, אל תזלזלו במסר בזה, הוא עובר בכל פעולה שהם עושים, וכש- Elad Barades מפרסם שהוא בדרך לפולין לעזור לפליטים אוקראינים, הוא לגמרי גורם לנו לרצות להיות חלק ממה שהוא עושה.

#אסטרטגיית_תוכן

לאחר שזיקקנו את הערך הייחודי, אנחנו כותבים אסטרטגיה שבנויה מתוכן וזמנים שבהם אנחנו עובדים ומפרסמים את התוכן הזה.

לא פוסטים ספורדיים, לא גייסנו עובד בואו נפרסם שהשגנו לו מחשב… פשוט לעבוד מתודי ומסודר כדי לאפשר לתוכן להיצרב, לאפשר לתוכן להיות חלק מהעולם של המועמד שלכן בלי להיראות מאולץ. זה החלק שרובנו נופלים בו, כי זה לא כזה מגניב… זה אקסלים ושטויות שבינם לבין מיתוג מעסיק הקשר מקרי בהחלט.

#market_place

חייבים להבין איפה שוק המועמדים נמצא, צריך לייצר לעצמנו איזור שבו אנחנו מפרסמים את כל הטוב הזה.

שלטי חוצות, זו אופציה אחת, יש לה יתרון של תפוצה גדולה, החיסרון שלה שהיא לא בהכרח ממוקדת ולכן תהיה חייבת להיתמך ביצירת מרחב שבו אני כמעסיק יוכל להביא לידי ביטוי את המהות של החברה…

החלק הזה מורכב, אבל מה שחשוב, זה לגוון ולהתאים את מדף המשרות שלנו בהתאם למועמדים עצמם, לא לעבוד באוטומט, כי כולם עשו.

הכי חשוב שהמותג ידבר את הערך של החברה, את המהות שלה… את היכולת שלה להיות רלוונטית למועמדים.

בפשטות, מיתוג מעסיק מתייחס לאופן שבו חברה מקדמת את עצמה כמקום עבודה אידיאלי. מדובר בהצגת התרבות, הערכים והיתרונות של החברה כדי למשוך כישרונות מובילים. ניתן להבין זאת בתור המוניטין של החברה בשוק העבודה והתפיסה שיש למועמדים הפוטנציאליים לגבי איך זה לעבוד שם.

בדיוק כפי שעסקים משקיעים רבות במיתוג המוצרים והשירותים שלהם כדי לפנות לצרכנים, המיזם המודרני מכיר בחשיבות הקריטית של מיתוג מעסיק כדי לפנות לעובדים פוטנציאליים.

 

מדוע מיתוג מעסיק חשוב?

משיכת כישרון מוביל – אסטרטגיית מיתוג חזקה של מעסיק פירושה שיש לך סיכוי גבוה יותר למשוך את קרם היבול. כאשר מועמדים תופסים חברה כמעסיקה מובילה, הם נוטים יותר להגיש מועמדות, ולעתים קרובות העסק יכול להשיג את הכישרון הטוב ביותר לפני שהמתחרים עושים זאת.

עלויות גיוס מופחתות – חברות עם אסטרטגיית מיתוג מוצקה של מעסיק מוצאות לעתים קרובות את העלות להשכרה מופחתת. למה? כי כשאתה ידוע כמקום עבודה מצוין, מועמדים מגיעים אליך ישירות, מה שמפחית את הצורך בסוכנויות גיוס חיצוניות או תהליכי גיוס מורחבים.

שימור עובדים מוגבר – כאשר עובדים גאים במקום שבו הם עובדים ומרגישים מתאימים לערכי החברה, סביר להניח שהם יחפשו למקום אחר. מיתוג מעסיק חזק לא מושך רק מועמדים; זה מטפח נאמנות.

מעורבות טובה יותר – עובדים המהדהדים עם המותג של החברה שלהם נוטים יותר להיות מעורבים, מה שמוביל להגברת הפרודוקטיביות ולשיפור הביצועים הכוללים.

 

בניית מיתוג המעסיק שלכם

הכרה בערך של מיתוג מעסיק היא דבר אחד. יישום יעיל הוא אחר. הנה כמה שלבים שכדאי לקחת בחשבון:

 

דעו את הסיפור שלכם – לכל חברה יש מסע ותרבות ייחודיים. רתום את הסיפור הזה כדי ליצור מסר אותנטי של מותג מעסיק.

מעורבים עובדים נוכחיים – מי טוב יותר לשתף איך זה לעבוד בחברה שלכם מאשר האנשים שכבר עושים זאת? השתמש בעדויות, סרטונים ופורמטים אחרים של תוכן כדי לאפשר לצוות שלכם להציג את תרבות החברה.

שמורו על עקביות  – בין אם זה ברשימות משרות, באתר החברה שלך או במדיה החברתית, ודא שמסרי המיתוג של המעסיק שלך יהיו עקביים בכל הפלטפורמות.

לולאת משוב – בקש משוב באופן קבוע הן מהעובדים הנוכחיים והן מהמועמדים. הבנת נקודות המבט שלהם יכולה להציע תובנות שלא יסולא בפז לחידוד אסטרטגיית המיתוג של המעסיק שלך.

 

לסיכום, מיתוג מעסיק היא כבר לא רק מילת באז — זו אסטרטגיה מכרעת לחברות שרוצות להשיג את הכישרונות הטובים ביותר בשוק תחרותי. כשנשאל, "מה זה מיתוג מעסיק?" צריך לחשוב על זה כעל הגשר שמחבר את האתוס של חברה עם מועמדים פוטנציאליים, ומבטיח ששני הצדדים ימצאו את ההתאמה המושלמת. השקיעו במותג שלכם, וסביר להניח שתגלו שהכישרון העליון נמצא ממש מעבר לפינה.

אהבתם?

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

blog-img

איך לנהל ישיבת הנהלה מוצלחת

"ישיבת ההנהלה בארגון שלכם לא מתנהלת כפי שהייתם רוצים ומצפים? רוב המשתתפים בוהים בפלאפונים, הי..."

blog-img

מה זה מסע לקוח?

"חווית מטופל, חוויית לקוח, חווית עובד. קו ברור מחבר בין שלושתן, את כולן מניעים ומחזקים אוטונו..."

blog-img

פיתוח מנהלים במודל "כישורים זה החיים"

"מנהל טוב הוא אחד ממחוללי הצמיחה והשינוי הגדולים ביות בחברה או ארגון. זה נכון עבור מנהלים בכל..."

blog-img

פיתוח הדרכה ולמידה בארגונים – המדריך המלא

"הכירו את התחום המופלא והבולט בכל ארגון: פיתוח הדרכה ולמידה בארגונים. היום, כל ארגון יודע שאם..."

blog-img

הערכת אפקטיביות הדרכה

"הבנת חשיבות ההדרכה היא קריטית לצמיחתו והצלחתו של כל ארגון. עם זאת, לעיתים קרובות מתעלמים מהי..."

blog-img

מיתוג מעסיק

"בעולם התחרותי של רכישת כישרונות, ישנה מילת באז המהדהדת באופן עקבי במסדרונות של מחלקות משאבי ..."

blog-img

תהליך גיוס עובדים

"בנוף העסקי התחרותי של היום, קיים צוות מהשורה הראשונה שהוא חיוני יותר מאי פעם. עבור עסקים, הצ..."

blog-img

איך להגביר מוטיבציה של עובדים?

"בכל ארגון, קטן או גדול, טיפוח סביבת עבודה חזקה וחיובית הוא קריטי. אחד ההיבטים החיוניים של סב..."

blog-img

תהליך אונבורדינג לקליטת עובדים מושלמת

"דמיינו לכם את התסריט הבא: עובד נבחר בקפידה אחרי תהליכי גיוס ומיון קפדניים, עבר הכשרה והחל לע..."

blog-img

למידה דיגיטלית ויתרונותיה

"נפתח בחידה. איך אפשר ללמד כמות גדולה של עובדים, שחלקם מהם מרוחקים פיזית ממשרדי הארגון, אודות..."

blog-img

תהליך קבלת החלטות בארגונים – כלים וטכניקות למנהלים

"קבלת החלטות בארגונים משחקת תפקיד מרכזי בהצלחת הארגון. בראש ובראשונה, החלטות קובעות את דרך הפ..."

blog-img

איך לראיין עובדים? 10 טיפים לגיוס איכותי ומדויק

"ההון האנושי הוא נקודת חוזק של חברות וארגונים רבים והם שמחים מאד לספר את זה לכל מי שמוכן לשמו..."

blog-img

חוויית עובד בארגון – הרבה מעבר למשכורת

"אנחנו רגילים לחשוב במונחים של "חוויה" בעולם העסקי, אך כמעט תמיד מדובר בחוויית לקוח..."

blog-img

יום אוריינטציה לעובד חדש – איך נוציא ממנו את המקסימום?

"יש שיאמרו שיום האוריינטציה הוא היום המשפיע ביותר על העובדים החדשים, כיצד ייכנסו לתפקיד. למה ..."

blog-img

הערכת ביצועים

"הערכת הביצועים, האירוע הקסום הזה שאנחנו לא מייחסים לו לפעמים את החשיבות הראויה. לאחרונה העבר..."

blog-img

גיוס עובדים

"טוב, בואו נדבר על גיוס מגוון… כולם שמים את זה כיעד, אנחנו רוצים לגייס בעלי מוגבלויות, ..."

blog-img

הערכת אפקטיביות

"הערכת אפקטיביות של תהליכי ההדרכה, צמד המילים שכל פעם שמישהו מבקש אותו ממני אני מתחיל בנאום ש..."

blog-img

חווית עובד

"עובר על פוסטים בקבוצות מקצועיות בפייסבוק, גיוס, משאבי אנוש, you name it, אחד הדברים שמפתיעים..."

blog-img

חווית עובד/חווית לקוח

"יש משהו בנושא של חווית לקוח שמרתק אותנו, מה גורם לאנשים להגיד שהיתה חויה כזו שרוצים לחזור אל..."

blog-img

איך לנהל ראיון

"השבוע אני רוצה להתמקד באחת מכשירויות הליבה של מנהלים בישראל, היכולת לבצע ריאיון. אני שואל את..."

blog-img

הערכת למידה: איך לבצע בצורה אפקטיבית?

"על פניו נשמע כמו משהו שכולם עושים, אבל השאלה היא, האם עושים את זה נכון ובצורה אפקטיבית?! והת..."

Let’s Meet

רוצים להתייעץ איתנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם


    יש לכם שאלה?

    השאירו הודעה ונחזור אליכם