לא, זה לא עוד משוב מתיש

הערכת אפקטיביות, מאת עידן טפירו

article-image
הערכת אפקטיביות של תהליכי ההדרכה, צמד המילים שכל פעם שמישהו מבקש אותו ממני אני מתחיל בנאום שגורם לצד השני להתייאש.
המודל של קירק פטריק שעל בסיסו אנחנו עובדים כבר שנים ועל פיו אנחנו מגדירים את תהליכי ההערכה להדרכות שמבצעים טומן בחובו כמה כשלים אבל המרכזי שבהם הוא ההדרגתיות, שמאפשרת לך להגיד, אני לא מיישם הכל אבל אני מיישם חלקים מהמודל.
את מי ומה הרכיב הזה מעניין, יערות שלמים שהושחתו כדי לדעת ששביעות הרצון הממוצעת בקורס היא 4.7 ואז עובד/ת במשרה מלאה שמקליד את הכל לאקסל, ובסוף שנה מציגים להנהלה.
1000 עובדים עברו הדרכות, ממוצע ש.ר 4.8, תודה רבה, כפיים וממשיכים.
בשנים האחרונות השתדרגנו, העברנו את המשובים לדיגיטל… ספוילר, זה עדיין לא רלוונטי.
זה לא אומר שלא צריך לבדוק, אבל יש שיטות יותר טובות לבחינת אפקטיביות ההדרכה.
הנתון הבא יכול להיות יפתיע אתכן, אבל רובנו, ברוב תהליכי ההדרכה לא מבצעים מבחנים עיוניים, המממ.. למעט ברגולציה, שם אנחנו עפים עם המבחנים העיוניים,
האם המבחן העיוני מלמד אותנו משהו? כן, הבנה של החומר הנלמד, זה חשוב, אבל זה לא מעיד על הצלחה בביצוע התפקיד.
בעיניי הרכיב הזה חשוב לא בגלל התוצאה שהוא מייצר אלא בגלל אפקט המוטיבציה שהוא מייצר על הלומד ללמידה, מתוך הבנה שאנחנו לא יצורים בעלי מניע הישג ללמידה. (על זה אגב, חייבים פוסט…)
מי העביר מבחן מעשי כאקט סיום של חבילת למידה או מרכיבי למידה בקורס? רובנו, מוותרים על החלק הזה. ולא, סימולציה זה לא מבחן מעשי, מבחן מעשי, זה מבחן שנעשה בתנאי השטח עד כמה שניתן ובודק את היכולות של העובד בעמדת העבודה. לכל המצקצקים, כן, מדובר באופרציה מורכבת. אין בעיניי דרך להצליח כמחלקת הדרכה רלוונטית בלעדיו. אין.
הפסיקו עם התערבויות מורכבות, ושימוש בכלים של ייעוץ ארגוני כדי לפתור בעיות כשירות. התפקיד של מחלקת ההדרכה בארגון הוא להביא את העובד כשיר למחלקה. מבחן מעשי הוא הדרך היחידה לייצר דשבורד כשירות שמאפשר לי להגיד, היחידה הזו כשירה ב – 80% ואלה הפערים המקצועיים(!!!) כי זה תפקידנו ולא, התפקיד שלנו הוא לא להגיד ששיטת הניהול שם לא עובדת.
👈צריך לנקות מאיתנו את כל הרעשים, מבדקי שביעות רצון, התערבויות ארגוניות מורכבות, תהליכי פיתוח ארגוני מתישים ולהתמקד בניהול האופרציה של המחלקה לעולמות מבחני הכשירות. שם המנהלים צריכים אותנו, שם הערך המוסף שלנו. שם נהיה יותר רלוונטיים.
אני יודע שהקורסים שלנו שבעי רצון, איך? לא ממשובי שביעות רצון מתישים. אלא מהמחוות הקטנות שמלוות אותנו כבר 6 חודשים, אבל בעיקר מהעובדה שהם אומרים לי שהם מיישמים את המודלים הלכה למעשה בארגון שבו הם עובדים.
בתמונה: אחד המחזורים האחרונים של הקורס למד את #כישוריםזההחיים, קיבל מטלה וחלקם יישמו את זה בצוות/יחידה שבה הם עובדים.
#חיאתהחלום

אהבתם?

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים

blog-img

איך לנהל ישיבת הנהלה מוצלחת

"ישיבת ההנהלה בארגון שלכם לא מתנהלת כפי שהייתם רוצים ומצפים? רוב המשתתפים בוהים בפלאפונים, הי..."

blog-img

מה זה מסע לקוח?

"חווית מטופל, חוויית לקוח, חווית עובד. קו ברור מחבר בין שלושתן, את כולן מניעים ומחזקים אוטונו..."

blog-img

פיתוח מנהלים במודל "כישורים זה החיים"

"מנהל טוב הוא אחד ממחוללי הצמיחה והשינוי הגדולים ביות בחברה או ארגון. זה נכון עבור מנהלים בכל..."

blog-img

פיתוח הדרכה ולמידה בארגונים – המדריך המלא

"הכירו את התחום המופלא והבולט בכל ארגון: פיתוח הדרכה ולמידה בארגונים. היום, כל ארגון יודע שאם..."

blog-img

הערכת אפקטיביות הדרכה

"הבנת חשיבות ההדרכה היא קריטית לצמיחתו והצלחתו של כל ארגון. עם זאת, לעיתים קרובות מתעלמים מהי..."

blog-img

מיתוג מעסיק

"בעולם התחרותי של רכישת כישרונות, ישנה מילת באז המהדהדת באופן עקבי במסדרונות של מחלקות משאבי ..."

blog-img

תהליך גיוס עובדים

"בנוף העסקי התחרותי של היום, קיים צוות מהשורה הראשונה שהוא חיוני יותר מאי פעם. עבור עסקים, הצ..."

blog-img

איך להגביר מוטיבציה של עובדים?

"בכל ארגון, קטן או גדול, טיפוח סביבת עבודה חזקה וחיובית הוא קריטי. אחד ההיבטים החיוניים של סב..."

blog-img

תהליך אונבורדינג לקליטת עובדים מושלמת

"דמיינו לכם את התסריט הבא: עובד נבחר בקפידה אחרי תהליכי גיוס ומיון קפדניים, עבר הכשרה והחל לע..."

blog-img

למידה דיגיטלית ויתרונותיה

"נפתח בחידה. איך אפשר ללמד כמות גדולה של עובדים, שחלקם מהם מרוחקים פיזית ממשרדי הארגון, אודות..."

blog-img

תהליך קבלת החלטות בארגונים – כלים וטכניקות למנהלים

"קבלת החלטות בארגונים משחקת תפקיד מרכזי בהצלחת הארגון. בראש ובראשונה, החלטות קובעות את דרך הפ..."

blog-img

איך לראיין עובדים? 10 טיפים לגיוס איכותי ומדויק

"ההון האנושי הוא נקודת חוזק של חברות וארגונים רבים והם שמחים מאד לספר את זה לכל מי שמוכן לשמו..."

blog-img

חוויית עובד בארגון – הרבה מעבר למשכורת

"אנחנו רגילים לחשוב במונחים של "חוויה" בעולם העסקי, אך כמעט תמיד מדובר בחוויית לקוח..."

blog-img

יום אוריינטציה לעובד חדש – איך נוציא ממנו את המקסימום?

"יש שיאמרו שיום האוריינטציה הוא היום המשפיע ביותר על העובדים החדשים, כיצד ייכנסו לתפקיד. למה ..."

blog-img

הערכת ביצועים

"הערכת הביצועים, האירוע הקסום הזה שאנחנו לא מייחסים לו לפעמים את החשיבות הראויה. לאחרונה העבר..."

blog-img

גיוס עובדים

"טוב, בואו נדבר על גיוס מגוון… כולם שמים את זה כיעד, אנחנו רוצים לגייס בעלי מוגבלויות, ..."

blog-img

הערכת אפקטיביות

"הערכת אפקטיביות של תהליכי ההדרכה, צמד המילים שכל פעם שמישהו מבקש אותו ממני אני מתחיל בנאום ש..."

blog-img

חווית עובד

"עובר על פוסטים בקבוצות מקצועיות בפייסבוק, גיוס, משאבי אנוש, you name it, אחד הדברים שמפתיעים..."

blog-img

חווית עובד/חווית לקוח

"יש משהו בנושא של חווית לקוח שמרתק אותנו, מה גורם לאנשים להגיד שהיתה חויה כזו שרוצים לחזור אל..."

blog-img

איך לנהל ראיון

"השבוע אני רוצה להתמקד באחת מכשירויות הליבה של מנהלים בישראל, היכולת לבצע ריאיון. אני שואל את..."

blog-img

הערכת למידה: איך לבצע בצורה אפקטיבית?

"על פניו נשמע כמו משהו שכולם עושים, אבל השאלה היא, האם עושים את זה נכון ובצורה אפקטיבית?! והת..."

Let’s Meet

רוצים להתייעץ איתנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם


    יש לכם שאלה?

    השאירו הודעה ונחזור אליכם