איך להגביר מוטיבציה של עובדים?
בכל ארגון, קטן או גדול, טיפוח סביבת עבודה חזקה וחיובית הוא קריטי. אחד ההיבטים החיוניים של סביבה זו הוא הנעת עובדים וחווית עובדים. הגברת המוטיבציה של העובדים יכולה להוביל לפרודוקטיביות גבוהה יותר, איכות עבודה משופרת ואווירה משרדית בריאה יותר. במאמר זה, נחקור כיצד להגביר את המוטיבציה של העובדים ואת היתרונות שזה יכול להביא לעסק שלכם.
חווית עובד מונעת ומתחזקת על ידי אוטונומיה ומשמעות, עובדים לא יחזקו מחוברות עבור עוד ימי חופשה או יום כיף אנחנו ב HR+ יודעים לתת לכם את הידע לשיפור התהליך, לקבל כלים טכנולוגים מדויקים, המתייחסים למסע העובד בארגון, ולכל נקודות המגע שיש איתו, מגיוס ועד פרישה. כולם כבר מבינים שיש לחוויה הזו השפעה ישירה על הפריון בארגון.
חווית עובד או רווחה?
לאחרונה מדברים יותר על חוויית עובד ועל ההבדל בין אסטרטגיית רווחה לבין אסטרטגיית חווית עובד.
שני דברים שונים שהרבה פעמים אנחנו מחברים ביניהם ולפעמים החיבור יוצר עוול לכל אחת מהדיסציפלינות. רווחה מכילה את כל התנאים שהם מעבר לשכר שמייצרים תחושת נוחות, רשימת רכיבים שהעובד מגדיר כבעלת ערך שווה לשכר ובאמת מאפשרת לו ליהנות מתנאים נלווים לשכר הישיר שהוא מקבל. חווית עובד מייצרת תחושת מחוברות לאורך זמן ומאפשרת לנו למקסם את היכולות מהעובד.
הטבה חד פעמית לפעמים עושה בדיוק ההיפך. חווית עובד היא היכולת לקחת את כל נקודות המגע של הארגון עם המועמד/עובד, למפות אותן, למקם ציפיות בכל אחת מנקודות המגע בהתאם לאופי העובד ולאפשר למערכת הארגונית לטפל בנקודת המגע בזמן וברגע הנכון. ניקח לדוגמא את תלוש השכר, זוהי נקודת מגע משמעותית בעת תהליך אונבורדינג. כולנו מסכימים ומסכימות על זה. לעיתים, בקבלת התלוש השכר הראשון מתעוררות לעובד שאלות, כל מיני שאלות, רובן דומות (למה זה ככה, למה הורידו את זה וכו׳) ,מתי מגיע ההסבר המפורט על תלוש שכר?!?
או בלמידה הדיגיטלית ביום הראשון/שני לעבודה או במהלך יום האוריינטציה שקורה בהרבה מקרים הרבה אחרי קבלת תלוש השכר הראשון. בשני המקרים, נקודת המגע מופתה, אבל הציפייה להסיר ערפל לא, המענה נעשה לאחר שהנקודה קרתה ולאחר שנוצרה האכזבה/ערפל/תהיות שערערו את תחושת המחוברות שהיא הגביע הקדוש שלנו.
דמיינו שכמה ימים לפני, או ממש במעמד קבלת התלוש נכין מסמך של שאלות ותשובות נפוצות (ולא הסבר מתיש) על תלוש השכר… הציפייה של העובד תתממש, החוויה תיצבר כחוויה נעימה. צבר כזה של חויות נעימות (יש עוד מאות נקודות מגע) מייצר את חווית העובד שמייצרת תחושת מחוברות לאורך זמן שבצידה הגדלת הפריון בצורה דרמטית.
הבנת מוטיבציה של עובדים
לפני שצולל לתוך האסטרטגיות להגברת המוטיבציה של העובדים, חיוני להבין מה זה אומר. הנעת עובדים מתייחסת לרמת האנרגיה, המחויבות והיצירתיות שעובדי החברה מביאים לתפקידיהם. עובדים בעלי מוטיבציה הם נלהבים, מונעים, ולעתים קרובות יעברו מעל ומעבר לדרישות התפקיד שלהם. הם עמוד השדרה של כל עסק משגשג, ולכן ההבנה כיצד להגביר את המוטיבציה של העובדים היא חיונית.
מדוע חשוב להגביר את המוטיבציה של העובדים?
לא ניתן להמעיט במשמעות של מוטיבציה של עובדים. יש סיכוי גבוה יותר שכוח עבודה בעל מוטיבציה יהיה פרודוקטיבי, נאמן ופחות סביר שיעזוב את החברה. יתר על כן, רמה גבוהה של מוטיבציה של עובדים יכולה לטפח תרבות שיתופית, לשפר את שירות הלקוחות, ובסופו של דבר להגביר את השורה התחתונה.
כיצד להגביר את המוטיבציה של העובדים
הנה כמה דרכים בדוקות להגברת המוטיבציה בארגון שלכם:
- להכיר ולתגמל עבודה קשה – עובדים צריכים להרגיש שמעריכים את עבודתם. תודה פשוטה יכולה לעשות הרבה בשיפור המורל. עם זאת, מתן תגמולים מוחשיים לביצועים יוצאי דופן יכול להגביר משמעותית את המוטיבציה של העובדים. זה יכול להיות בצורה של בונוסים, זמן חופשה נוסף, או אפילו פרס פשוט של עובד החודש.
- עודד צמיחה ופיתוח עובדים – השקעה בכישורים וביכולות של העובדים שלך מוכיחה שהארגון מעריך את הצמיחה שלהם. מתן הזדמנויות הדרכה ופיתוח יכולה להיות דרך יעילה ביותר להגביר את המוטיבציה של העובדים.
- ליצור סביבת עבודה חיובית – לסביבת העבודה יש תפקיד משמעותי במוטיבציה של העובדים. סביבה חיובית, מכילה ותומכת יכולה לעורר את העובדים לתת את המיטב. זה כולל ערוצי תקשורת פתוחים וברורים, טיפוח תרבות מוכוונת צוות ומתן הכלים והמשאבים הדרושים לעובדים לביצוע משימותיהם ביעילות.
- לספק פיצוי והטבות הוגנים – שכר הוגן והטבות הם היבט בסיסי בהנעת עובדים. ביקורות שכר קבועות, הטבות בריאותיות ויוזמות איזון בין עבודה לחיים הם דרכים מצוינות להגביר את המוטיבציה של העובדים.
- להציע אוטונומיה ולעודד יצירתיות – מתן אפשרות לעובדים מידה מסוימת של אוטונומיה בתפקידיהם יכולה להגביר את תחושת הבעלות והמוטיבציה שלהם. יתר על כן, עידוד יצירתיות יכול לעורר חדשנות ותשוקה בכוח העבודה שלך.
- מדידת מוטיבציה של עובדים – מדידת מוטיבציה של עובדים יכולה להיות מאתגרת, אבל היא לא בלתי אפשרית. סקרים, פגישות אחד על אחד ומדדי ביצוע ניטור הם כולם דרכים יעילות לאמוד את רמות המוטיבציה. כלים אלה יכולים לעזור לך להבין את מצב המוטיבציה הנוכחי שלך לעובדים ולזהות תחומים לשיפור.
כבר הבנתם למה מוטיבציה של עובדים חשובה?
הגברת המוטיבציה של העובדים היא לא מאמץ אחד שמתאים לכולם. זה דורש גישה מותאמת המתחשבת בצרכים והשאיפות הייחודיות של העובדים שלך. זכרו, עובד בעל מוטיבציה הוא לא רק עובד פרודוקטיבי יותר אלא גם נאמן. השקיעו זמן ומשאבים בהבנה כיצד להגביר את המוטיבציה של העובדים, והעסק שלכם יקצור את הפירות.
מאמרים נוספים
Let’s Meet
רוצים להתייעץ איתנו?
השאירו פרטים ונחזור אליכם